Friday, May 2, 2014

khasiat susu ibu kepada anak anda

khasiat susu

Nutrisi sangat penting terhadap kesihatan kanak-kanak. Susu ibu merupakan nutrisi terbaik untuk seorang bayi baru lahir sehingga umurnya li,a hingga enam bulan yang memerlukan makanan tambahan kemudiannya..

Pemakanan tambahan selaim susu ibu ialah dari unsur beras atau gandum akan di tambah lagi dari sumber lain sehingga makanan diet yg terdiri daripada nasi, daging sayuran dan buah-buahan menjadi lebih utama  daripada susu.

Sepanjang tumbesaran seorang kanak-kanak, keperluan pemakanannya berbeza dan bertambah. Enam bulan pertama hidupnya, susu badan ibu atau susu formula sudah cukup untuk untuk membina dan menambah berat baby.

Susu mengandungi jumah protein, lemak, karbohidrat, yg tinggi serta vitamin dan elemen lain yg lengkap.

Apabil seorang bayi mula merangkak, berdiri dan berjalan sudah tentu keperluan pemakanan bertambah bukan hanya untuk tulang dan otot malah untuk tumbesaran otakseta organ dalaman badan.

Untuk menambah keperluan bayi yg lebih sihat ibu-ibu boleh mengambil produk shaklee iaitu alfalfa dan esp.

Alfalfa merupakan supliment penting untuk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim. Alfalfa yg di kenali sebagai raja tumbuhan mempunyai banyak khasiat untuk kesihatan. Ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang. Ianya juga dlm katagori fiber dan mengenyangkan.

ESP- Energizing Soy Protein adalah protein lengkap yg mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein adalah sangat penting dalam pembinaan tubuh badan. erutama kepada bayi yang sedang membesar. membekalkan tenaga, memberikan rase kenyang, diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat. Ia juga membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit.. Membanyakan susu badan, membantu mengekalkan kepejalan otot, glisemik rendah yg dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal. Mengekalkan tahap kolestrol normal dan mengalakan kesihtan jantung dan prostat
 
Jadi ibu-ibu sekalian buatlah pilihan untuk susukan anak dengan susu ibu ..jimat duit anda tanpa susu formula..anak-anak akan lebih sihat dan lebih rapat dan sayangkan anda.. Anda boleh ambik peluang membelai anak-anak ketika menyusu..anda sihat anak sihat.

InsyaAllah ibu-ibu yang dirahmati Allah sekalian, bila niat kita untuk anak, Allah akan mempermudahkan.

supliment shaklee adalah yg terbaik..saya sendiri sudah alami satu kurniaan yg indah bila Allah pertemukan dengan shaklee dan sayu juga ingin ibu- ibu sama-sam rasainya.. In sha Allah..


cara nak order wassap /sms :
0199238003
sakinah
sid 1102840

No comments:

Post a Comment